Posted by beauty - - 58 ulasan


KOLAGEN MENTAH~ DARI SUMBER RUMPAI LAUT
100% asli, belum diproses, bebas kimia/racun, pewarna, pengawet, steroid, perisa


Sumber nutrisi yang sangat hebat untuk kesihatan dalaman dan kulit. Sesuai diamalkan lelaki dan wanita untuk semua peringkat usia.

KOLAGEN - 10 kali ganda lebih tinggi daripada sirip ikan yu dan 24% kolagen ini bersamaan denggan 2 keping sarang burung layang-layang.

KALSIUM - 37 kali ganda lebih tinggi daripada hati ikan.

ANTIOKSIDA - 550 kali lebih kuat dari vitamin C.

VITAMIN A - 40 kali lebih hebat dari Beta Carotine atau 638 kali lebih hebat dari daging lembu.

PROTEIN - 21 kali lebih banyak dari susu.

OMEGA 3 DAN OMEGA 6 - 2326 kali lebih banyak dari ikan.


Rumpai laut mempunyai kandungan iodine yang tinggi, berfungsi untuk menghalang tubuh manusia menyerap logam berat yang berbahaya seperti plumbum, yang boleh mengakibatkan kanser darah dan kanser tulang. Ia turut memiliki banyak vitamin dan mineral penting untuk tubuh seperti kalsium, magnesium, potasium, Vitamin B6, B12, C, A, omega 3 dan antioksidan. Kandungan serat yang tinggi juga memudahkan penghadaman dan dapat membantu pengguna mengatasi masalah sembelit/buasir.




SANGAT DISARANKAN UNTUK MEREKA:

-bermasalah kulit (menghapuskan jerawat muka/badan, kudis, kegatalan)
-luka kemalangan/pembedahan (mempercepatkan kesembuhan kecederaan)
-warga emas, sakit terlantar/uzur (untuk memulihkan tenaga)


KESAN PENGAMBILAN KOLAGEN ASLI:

-Melaraskan berat badan dan menstabilkan hormon
-Meningkatkan sistem imun dan metabolisme badan
-Memejalkan payudara, otot dan punggung
-Menyihatkan rambut dan kuku
-Menguatkan sistem abdomen dan memelihara kalenjar tiroid
-Mengurangi penuaan pramatang seperti kedutan dan kulit kendur
-Mengurangi selulit
-Memberi tenaga
-Melancarkan peredaran darah, mengurangi sakit bahu dan belakang
-Menguatkan tulang dan sendi, menjauhi artritis dan osteoporosis
-Meningkatkan sel rawan, ligamen dan otot
-Merawat penyakit gout
-Mencegah kanser/tumor
-Menurunkan tekanan darah tinggi
-Meningkatkan fungsi penghadaman/pencernaan, merawat gastrik
-Anti bakteria/kulat
-Merawat anemia
-Menurunkan tahap kolesterol dalam tubuh
-Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh)
-Melicin, menegang, dan menghaluskan kulit
-Mempercepatkan pengecutan jerawat dan menghapuskan parut
-Merangsang penghasilan sel2 baru kulit, menyembuhkan luka
-Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis)
-Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas
-Menberikan rasa kekenyangan (diet)
-Memelihara usus kecil (mengelakkan sembelit/buasir)

Pengambilan kolagen mentah ini secara teratur dan berterusan memberi impak yang sangat positif, menjadikan kulit keseluruhan badan licin, halus, lembut dan cerah. Pori2 kulit wajah mengecil dan tampak segar bermaya. Kolagen ini juga boleh dibuat masker. Bagi ibu hamil, pengambilan kolagen membuatkan kulit bayi yang dilahirkan cantik, sihat dan cerah.


CARA PENYEDIAAN:

Sepaket/separuh kolagen mentah perlu dibasuh beberapa kali (seperti mencuci beras) sebelum direndam semalaman. Selepas semalaman, basuh lagi beberapa kali untuk menghilangkan sisa masin air laut atau kotoran melekat lalu ditoskan. Kemudian rebus ia sehingga mendidih bersama 2.5 liter air selama 15-20 minit. Sejukkan ia dalam beberapa bekas dan simpan di dalam peti sejuk (bukan diruang sejuk beku). Rupa ia bila sejuk seperti jeli/agar2. Ambil beberapa sudu setiap hidangan pada masa pengambilan yang disarankan. Ketahui cara penyediaan lebih lanjut DI SINI.


CARA PENGAMBILAN:

- Ambil 2-3 sudu besar kolagen yang disimpan selepas di masak semasa bangun tidur (sebelum gosok gigi) atau setengah jam sebelum sarapan (waktu terbaik kolagen diserap tubuh tika perut kosong) dan sebelum masuk tidur (malam).

- Boleh dimakan begitu sahaja atau dicampur dalam jus minuman/buah untuk memberikan perisa yang enak/lazat.

- Elakkan pengambilan kopi, teh dan minuman yang berkafein/berkarbonat dalam tempoh 3 jam selepas pengambilan. Ini kerana ia boleh menyerap vitamin C, kolagen dan glutathione (agen pencerah) dalam badan kita.

-Perlu perbanyakkan minum air kosong (sekurang-kurangnya 2.5-3 liter sehari) bagi melancarkan pembuangan toksin dan mengoptimumkan penyerapan kolagen oleh badan.

- Untuk kesan lebih cepat dan bagus, boleh diambil bersama tablet Vitamin C.

 
BERMINAT?
 
MAAF.. KEHABISAN STOK!!
 

58 Responses so far.

  1. Tanpa Nama says:

    Can u pm me?i nak oder tp u x tggalkan email @ no fon utk i oder..nnt email kat nzo1312@yahoo.com.my k? I nak kolagen n vit c tu.brp total?

  2. Tanpa Nama says:

    Saye pon nak order jugak. Email saye di hos.suraya@yahoo.com

  3. Tanpa Nama says:

    macam mana nak order? E mail saya sit2908@yahoo.com

  4. salam...saya nk tnyer rumpai laut lau xsimpn dalm peti ais xpe ker sbb tempt sy bljr ni xde peti ais..so sy just simpn dlm bekas yg tertutp jer... nk thu sangat2..:(

  5. Tanpa Nama says:

    lau xsimpn dlmpeti ais xpe ker sbb tmpt sy bljr ni xde peti ais so sy simpn dlm bks tertutp je..nak thu sngt2..

  6. Tanpa Nama says:

    Kalau orang yg rancang nk preggy bleh mkn x

  7. Jika berminat, pembayaran boleh dibuat menerusi:
    CIMB: 13110005531205 ROHAIDA MAT LAZIN
    MAYBANK: 563064127940 ROZIELA MAT LAZIN
    BSN: 0212929843741763 ROZIELA MAT LAZIN


    atau SMS/inbox FB kepada kami maklumat berikut: nama bank, tarikh, masa, jumlah, jenis/set produk dan maklumat peribadi untuk penghantaran- nama, alamat, no.telefon penerima ke talian hotline kami, 014-8228905.

  8. rumapai laut yg sudah dimasak mmg perlu disimpan dlm peti sejuk dan ia boleh tahan berbulan2 tanpa rosak. Walau bagaimana pun, dengan 100gm/pek, jika makan untuk 1-2 orang, jumlah ia banyak (2-3 tupperware saiz sederhana)jadi anda hanya perlu rendam semalaman separuh bungkusan saja (50gm), selebihnya bungkus kemas2 dan simpan dalam bekas kedap udara.
    lps direndam, basuh dan bilas bersih2, kemudian rebus dengan 1-1.5liter air..

    jika tak disimpan dalam peti ais, jeli yang anda masak mmg akan rosak kerana udara, kepanasan haba, persekitaran..

    ibu hamil boleh amal makan. begitu jg kanak2.. xde masalah..

  9. Tanpa Nama says:

    kalau dah simpan dlm peti ais dan dah keras kemudian bawak keluar x simpan dlm peti ais semula akan cepat rosak x?sbb hotel x de peti ais untu simpan

  10. Tanpa Nama says:

    rumpai laut ni yg warna purple ni hanyir skt... klu masak masuk kan askali buah oren atau strawberry... adalah zat2 akn hilang?

  11. Tanpa Nama says:

    Kalau lelaki boleh makan x?

  12. Tanpa Nama says:

    memang berkesan dalam tempoh 2 bulan saya makan nampak perubahan pada kulit dan wajah saya...

  13. Tanpa Nama says:

    Sis, between ungu & kuning ape beza & what is the different?

  14. Tanpa Nama says:

    Ada kesan sampingan lain x..cthnya gatal2 pd kulit n keluar jerawat yg byk...

  15. Simpan dlm botol.kmudian letak dlm baldi berisi air..

  16. -lelaki boleh makan. ia untuk semua jantina dan tidak mengira peringkat usia.
    -tiada kesan sampingan, kecuali anda mempunyai alahan terhadap rumpai laut.
    -yang ungu dikatakan memiliki lebih antioksidan berbanding rumpai laut yang berwarna kuning. struktur ia jg lebih halus dan lembut. alah yang ungu tidak perlu direndam lama2 kerana ia memang sangat cepat lembut.
    -dalam menu, ia boleh dipelbagaikan. tidak semestinya rebus sj. boleh masukkan ia dalam dadih, puding, agar2 atau diratah begitu sj sebagai ulam ketika makan nasi, letak dalam sup dll.. jd pendek kata boleh je campur dengan apa2 cara sekali pun asalkan anda suka dan boleh menikmatinya..:)

  17. salam tumpang tny, sy baru berkahwin dan hendak hamil secepat mungkin..kalau ambil rumpai laut akan ada efek apa2 x di awal kehamilan? takut pulak..tq

  18. Tanpa Nama says:

    Sy bru lpas b'slin dlm keadaan b'pntg, blehkah sy mengmbl collagen rumpai laut????

  19. Tanpa Nama says:

    Boleh... Dlm.pantang mmg bagus amik kolagen rumpai laut.. Mmg sesuai utk kesihatan dlaman...

  20. Tanpa Nama says:

    sya mkn JAMU adakah boleh ambil collegen ini?

  21. Tanpa Nama says:

    Saya mgalami gtal2 hmpir setahun..dktr kte saya mpunyai alahan dlm yeast..boleh ke saya mkn rumpai laut ni???

  22. Tanpa Nama says:

    Ye...mmg bgus...sbelym ni period sy x keluar 6 bln...minum benda ni...seari jek period dah keluar...lg pun...kulit sy dah berubah...mmg mejarap....

  23. Tanpa Nama says:

    Nampk best aje nanti nak order la

  24. Tanpa Nama says:

    xthn lma kalo xdsejukkan..nnti kulat yg akan tmbuh..snce kndgn nutrien yg tnggi,mmg mngalakkan prtmbhn fungi..nnti food poisoning plak

  25. sy pun sedang mencuba rumpai laut ni..sy tertarik dgn khasiatnya yg byk

  26. Tanpa Nama says:

    Saya nak mencuba rumpai laut ni..madam mana Saya nak order...

  27. Tanpa Nama says:

    boleh..amat di sarankan kepada org yg bermasalah kulit gatal2..collegen ini boleh mengecutkan luka,jerawat dan bengkak apakah lagi kudis....

  28. Tanpa Nama says:

    assalamualaikum.. Sy nk tny, sy dah msk kolegen ni mengikut arahan, ambil brape lame ye nk keras, sbb dh 2 jam x keras... Huhu jadi ke x ni?

  29. Tanpa Nama says:

    Kalau orang sakit buah pinggang boleh makan tak sebab dengat tak boleh makan.

  30. Tanpa Nama says:

    semua penyakit boleh diubati kecuali mati....

  31. -setiap pengambilan haruslah bsederhana, tidak perlu berlebihan.
    sesiapa saja yg tidak alah pd rumpai laut (kolagen marin) boleh mengamalkannya. selain dimakan, boleh guna buat sapu pada kulit..

  32. Tanpa Nama says:

    Boleh ke dimakan bersama supplement produk yg blainan?.

  33. Tanpa Nama says:

    Boleh kurus x mkn ni?

  34. nice blog..sy suka sy suka..

  35. najar says:

    ni product malaysia ke?

  36. Tanpa Nama says:

    Assalam sis,sy nk tanya,sy ada mkn rumpai laut ungu,dlm 8hari,keluar jrwt agk byk.sy mmg ada jrwt,tp bila sy mkn rumpai laut yg abg syg bli,jrwt kluar agak byk dr biasa .adakah sy alah ataupun ia normal pd permulaan?tq





  37. Tanpa Nama says:

    boleh tak disimpan dlm ais box?


  38. Tanpa Nama says:

    Nk tanya bule...makan ni kalau x brape jage mkn bule naikkn berat badan ke.??

  39. salam ..nak tanya...asrama saya tak ada peti sejuk...jadi, boleh tak saya masak sedikit-sedikit kiranya masak untuk sekali makan sahaja dan hanya masak apabila nak makan je?harap bantuan, terima kasih..

  40. Tanpa Nama says:

    untuk muka blh ke? mcm mane cara nak mengunakannye

  41. Tanpa Nama says:

    sye stju sgt dgn blog ne...sbb sye jge pguna rumpai laut.. alhmdulillah slepas mgu.akn rumpai laut, bdn trase ringan..brt bdn btmbh ideal..kulit klit wajah klihatan mulus dan gebu...
    sye syorkan kpde pguna diluar sane agar gunalah rumpai laut..krn ia amat mdatangk. seribu kebaikan... :-D <3

  42. Tanpa Nama says:

    boleh k rumpai laut nie n maixara sy mkn skali..ad efect ap2 x

  43. Tanpa Nama says:

    D mna mo dpt collagen ni??sia ni org sabah di mna da cawagaan dia??

  44. Tanpa Nama says:

    Salam..sy nk tanya... sy ade darah rendah... boleh ke mkn rumpai laut ni? klu yg ade resdung boleh mkn ke? sbb resdung alahan dgn seafood...

  45. Tanpa Nama says:

    hallo..sya msh stdy, dkat hostel xda aisbox.. so, kalau kolegen yg sudah dimasak, boleh ke kalau d simpan d tmpat yg xsejuk?? nak tau sangat....

  46. Tanpa Nama says:

    kalau makan kolagen nie boleh banyakkan susu badan ke?

  47. Tanpa Nama says:

    Hai, nak tanya. Kalau kulit mengelupas elok tak mkn kolagen ni ?

  48. Tanpa Nama says:

    kalau period leh makan collagen ni

  49. - rumpai laut adalah sejenis makanan seperti sayur2an, bukan spesies haiwan. kebanyakan yang alah pd seafood boleh amal makan ia. walau bgaimana pun, tindakbalas setiap org tidak sama..

    - ia memberikan kita mineral dan zat yang diperlukan badan, ambil secara bsederhana..

    - wanita haid, mengandung dan menyusukan bayi boleh makan.. bg yg ada masalah kulit sperti kudis, gatal2 atau jerawat, selain makan, sapu pd kulit..ia membantu mengawal radang/iritasi..

  50. Tanpa Nama says:

    Jd ini kalau xda peti sjuk rndam dkat baldi lh?

  51. Tanpa Nama says:

    salam..kak, kolagen yg belum di msak,kalau nak simpan, brapa lame blh than yea? N nk simpan kat mane?

  52. Tanpa Nama says:

    Saya pn bru je mencuba... kulit muka trasa halus.

  53. Tanpa Nama says:

    Better guna air sejuk @ panas utk minum kologen tu?

  54. Tanpa Nama says:

    Nk tanya kku wat masker muka blh x.

  55. Tanpa Nama says:

    tak boleh, mesti simpan dalam peti ais

  56. Tanpa Nama says:

    Ia amat mujarab,,bnyak perubahan yg pda dri sy...jerawat,parut hilang dlm masa 1 blan..

  57. Tanpa Nama says:

    Sy amat berpuas hati dgn pround nie, bnyak menbantu sy dgn keluarga.masalah kesihatan parut,sakit bdan n membuatkn kami sekuarga happy apabila adik yg lumpuh dpat merasa sentuhan apabila kakinya diurut....